2010. december 31., péntek

Levi Szilveszteri Tiramisu álma, fekete erdő módra (updated)


Hát elérkezett újra megint ez a nap is, én ugyan melóval ünneplem de azért a megfelelő előkészületeket már megtettem a konyhában, hogy mire haza érek a sörös korsóm mellé aki már most nagyokat kacsingat rám addigra finomságok legyenek készen a hűtőben. Most nem csinálok főzőcskét nagyon csak hidegtálat salátákkal és persze az elmaradhatatlan lencsét és virslit. Ja majdnem el is felejtettem és még egy féle kis alkohollal megbolondított süteményt amit kimondottan erre az estére eszeltem ki. Nagy kedvenceim közé tartozik a tiramisu, és a fekete erdő torta is így hát gondoltam egy bátrat beültem a "kovácsműhelyembe" és kipattintottam az agyamból mi lenne ha csinálnék belőlük egy harmadik kedvencet is. Hát akkor lássunk is neki gyere kis sörös korsóm és meséljük el mit alkottunk igy kettecskén magányunkban.
Hukk...
A hozzávalók kb 6 szép nagy adag sütire vagy 8 szerényebb adagra
egy 500 gr Mascarpone
30-40 dkg fagyasztott meggy
fél dl jófajta eredeti cseresznye pálinka
fél dl eredeti jófajta megylikőr
2 csomag baba piskóta (Fáradt asszony piskótája :)
1 vanília izű puding por
2 csomag vaníliás cukor
3/4 liter tej
4-4 evőkanál kristálycukor
15 dkg porcukor
1 db 10 dkg os finom étcsokoládé de ne bevonót vegyél nekem !
3 evőkanál illatos holland kakaópor
1 evőkanál étkezési keményítő
Egy lapos tál vagy jénai
Keverjük el egy dl tejben a pudingot a vaníliás cukorral és 4 evő kanál kristálycukorral csomómentesre, közben forraljunk 4 dl tejet. Amikor felforr öntsük a forró tejet a keverékre majd vissza a lábasba és állandó kevergetés mellet főzzük addig amíg felforr, ha kész tegyük félre hűlni.
A meggyet még fagyosan vagdossuk félbe majd 4 evőkanál cukorral és a fél dl cseresznye pálinkával 
alaposan keverjük át amíg kiolvad.

 Ha kiolvadt a felengedett lével együtt tegyük egy lábasba majd egy kanál étkezési keményítővel forraljuk be állandó kevergetés mellett, de ne főzzük túl sokáig ! Ezt is tegyük félre hűlni !

A csokoládénkat 1/4 liter tejben forrósítsuk fel majd 3 evőkanál csomómentes kakaóport is keverjünk hozzá amíg fel nem forr, ha kész ezt is félretehetjük hűlni !
A Mascarpone krémet tegyük egy mélyebb edénybe amiben robotgéppel kényelmesen kitudunk keverni (Kb. 2 liter krém lesz belőle picit kevesebb)tegyünk hozzá egy vaníliás cukrot meg 15 dkg porcukrot és verjük habosra, ne túl sokáig hogy szép képlékeny legyen. Ha kész a kihűlt pudinggal keverjük tovább addig amíg egyneművé nem válik, a krémünk elkészült.

Az edényünk alját terítsük be egyenletesen babapiskótával.

azután az üveg száját befogva locsolgassunk rá pici megy likőrt.(Nem kell túl sok mert a csikit is befogja szívni)
A csokoládéból a felét egyenletesen locsoljuk rá.

Majd az alkoholos megyből is a felét egyenletesen oszlassuk el rajta.

A krémet ketté felezve óvatosan kenjük rá a tetejére, hogy azért ne elegyedjenek a rétegek nagyon.

Ezután ismét piskóta sor jön, likőr és csoki majd a meggy és legvégül a krém maradék része.

Én hagytam kis csokit meg megy krémet hogy picit rusztikusan bedíszítsem a tetejét.

Azután tegyük be a hűtőnkbe és várjunk vele egy napot amíg összeérnek és dermednek az ízek!
Jó étvágyat hozzá remélem tetszeni fog ez az igazán szaftos krémes édesség mindenkinek!

És íme felszeletelve, bátran mondhatom isteni finom lett !

1 megjegyzés:

Ottis írta...

Nagyon guszta és nagyon szeretem én is!