2010. december 26., vasárnap

Le töltött káposztával éljen a rántott hús !


Azért a reggelire elfogyasztott kocsonya még jól esett, de én most nem csináltam töltött káposztát a harcsa orly módra is elfogyott de ugye a jó régi kabaréból ismert dolog a rántott hús még hiányzott az ünnepi repertoárból. Ja hogy hogy is van a kabaré, hát azt hiszem Hofi mesélte egykor hogy ugye vasárnap délben Magyarországon megbolondulnak a szeizmográfok mert mindenki készíti a vasárnapi ebédjét a rántott húst és serényen klopfol. :)
Na hogy a szeizmológusok se unatkozannak gondoltam most én is nekilátok és megtöltök pár szelet karajfilét egy kis vékony csík sonkával és sajttal bepanírozom. De bizony azért csak meg mozdult bennem a kisördög és azt mondta hé haver nézz már be a hűtődbe hátha akad még valami nehogy egy ilyen kis sonkás sajtos rántott húsit egyél csak...hé még karácsony van. Rám vigyorgott még egy nagy doboz tejföl meg még egy kis maradék sajt, nah mondom már látom is hogy bolondítom meg nemcsak a szeizmográfokat hanem az éhes pocikat is.
Szépen kiklopfoltam a szétnyitott karaj filéket ami a karaj inkább hosszú karaj felé eső szaftosabb része, törtem egy kis fekete borsot szerecsendiót sóval a mozsaramba majd finoman behintettem a vékonyra vert húsaim.
A szelet sonkát felvágtam felébe és a maradék szelet sajtot is és beletettem középre majd ráhajtottam a husi másik felét, azután meghempergettem lisztbe, tojásba és zsemlemorzsába. Közben finom hasáb burgonyát sütögettem. Amikor kész volt a burgonya hirtelen megsütöttem a hús szeleteket és még forrón a kezeimre vigyázva, ferdén bevágva, egy lapostányérra egymásra fektetve rátettem és rákentem egy kanál jófajta tejfölt,

 és még ráhalmoztam egy kis reszelt füstölt sajtot is, majd mindezt bedugtam a mikróba még egy jó 3/4 percre amíg ráolvad a sajt és utána a sült burgonya mellé téve illatosan várta minden szeizmológus álmát a rántott hús halálát.
Így esett meg ma délután hogy a éjjeli melót megelőző szieszta előtt még degeszre tömtem a pocim nagyon finom sajtos tejfölös töltött rántott húsival is. Nagyon finom nem száraz de mégis ízletes volt, és szerintem senki nem sértődik meg ha nincs kedved töltögetni hanem csak a sima rántott húsod eszed így meg.
Na megyek és alszok picit, de csak halkan a klopfolással !!!
Jó étvágyat !!!


Nincsenek megjegyzések: