2011. február 19., szombat

Halfilé bordalaise burokban sütve....



Na persze nem azért írom így mert nem szeretném hogy tudjátok mit is kotyvasztok már megint, hanem egész egyszerűen ennek a "burok" nak ez a neve de ha magyarítani akarom hogy ti is értsétek akkor egész egyszerűen csak Natúr halfilé morzsás, paradicsomos, fűszeres "burok"ban lesz az ételünk neve. Persze ezt az ételt nem én találtam ki csak elég kevesen ismerik és készítik így el a tengeri halfilét, pedig igazán finom szaftos és különleges lesz még azok számára is akik picit óvakodnak a halételek fogyasztásától. Könnyű ételről van szó az elkészítése sem hosszabb mint mondjuk egy töltött káposztának, viszont egészséges és különleges ízvilágot fedezhetünk fel benne. Akkor vágjunk is bele és nézzük mit fogunk elhasználni ehhez az ételhez.

A recept 6 személyre:
4 nagyobb és picit vastagabb szálkamentes alaszkai tőkehalfilé
5-6 evőkanál durva zsemlemorzsa
4 evőkanál tejföl a lehető legzsírosabb fajtából
6-8 dkg vaj
3-4 evőkanál olíva olaj
3 közepes paradicsom leforrázva és a bőre lehúzva
ízlés szerint fehér bors
ízlés szerint  frissen őrölt fekete bors
kevés őrölt rozmaring, kakukkfű, bazsalikom és szerecsendió keveréke porrá zúzva
egy nagy csokor petrezselyemzöld apróra vágva (legalább 3 evőkanálnyi legyen)
3-4 gerezd fokhagyma
1 marhahús leveskocka
4-5 evőkanál száraz fehérbor
1 fél citrom leve
sütéshez a legjobb egy hőálló kerámia vagy jénai tál 
A halfiléket olvasszuk ki lassan és sózzuk, csepegtessünk rá pár csepp citromot, frissen őrölt borssal fűszerezzük.
A tálat a vaj felével vajazzuk ki.
1 dl vízből és a leveskockából csináljunk levesalapot
A meghámozott (vizet forralunk amibe kb 1 percre bedobjuk majd jeges vízbe tesszük így könnyen lelehet húzni a héját)paradicsomot vágjuk apró kockákra, a petrezselyemzöldet is vágjuk apróra és a megpucolt fokhagymát  zúzzuk apróra.

Lassú lángra tegyünk oda egy serpenyőt a pár kanál olívával és dobjuk bele a zúzott fokhagymát, lassan dinszteljük meg,de ne pirosodjon hanem inkább csak fonnyasszuk át. Vigyázat ha nem figyelünk hamar megég és az nem jó ! Amikor már a fokhagyma 1-2 percet dinsztelődött tegyük hozzá a petrezselyemzöldet is keverjünk rajta párat és adjuk hozzá az apróra vágott paradicsomot és a fűszereket miket előzőleg porrá zúztunk a fehér-borssal együtt és kevés sóval ízesítsük még, de ne legyen túl sós mert a paradicsom kiemeli a sós ételek ízét. mikor keveset rottyant a paradicsom(de nehogy szétfőjön) zárjuk le a lángot és tegyük bele az 5-6 evőkanál durva zsemle morzsánk és a 4 evőkanál zsíros tejfölünk illetve a maradék vajat is. Keverjük el hogy egy elég masszív masszát kapjunk de azért még a kenhetőség határát súrolja

. Én a fehér-borsot nem sajnáltam de azért túlzásba se essünk. A sózótt halszeleteket fektessük szorosan egymás mellé a kivajazott edényünkbe, ha kell vágjuk méretre de fedje be az egész edény alját.

 Locsoljuk rá a levesből és a pár kanál száraz fehér borból és csepegtethetünk még rá kevés citromlevet is de azért ne ússzon a hal a folyadékban csak szépen elfedje. Ezután a masszát egyenletesen az edény széléig szétkenve egy villa segítségével oszlassuk el rajta egyenletesen majd barázdázzuk be a fokával és zárjuk le a halat a külvilágtól.

 200 fokos sütőben körülbelül 20 percig süssük és ne zavarjon minket ha egy picit a széle szaftosabb lesz. Ha kivettük pihentessük picit egy széles lapát kanál élével osszuk hat felé és tálaljuk.

Én előfőzött burgonya kockákat kevés olívával és vajjal, pici szárított zeller zöldell és kevés sertés sült fűszerrel megszórtam, alaposan átforgattam egy tepsibe terítettem és a hal alatti rácson amíg a hal sült megpirítottam. A hal mellé ezt tettem és kevés madár salátát,pár szem diót,koktélparadicsomot saját készítésű krémes balzsamecettel meglocsolva tálaltam.
Nagyon finom könnyű szombati ebéd lett belőle, harmonikus ízvilággal és kellemesen fűszeres ízekkel.
Próbáljátok ki, megéri a fáradozást, nekem kb. másfél órába telt elkészíteni.
Jó étvágyat és kellemes pihenést hozzá..... nektek !
De én sütök még egy omlós túrós lepényt is mindjárt....csak az íze végett.
A lepény receptjét ITT találjátok a blogban.


Nincsenek megjegyzések: