2011. február 6., vasárnap

Ruccolás csirkemelles szendvics reggelire is....


Na már megint reggelire, gondolod magadban ezt persze most én reggelire csináltam de bármikorra elkészitheted mert finom friss szaftos és ropogós szendvics lesz karakteres ízekkel.
Szeretek külénféle zöldségeket, gyümölcsöket kipróbálni és a még nem túl népszerű RUCCOLÁT  (borsmustárt) is bevonni ebbe, aminek most kezdődik a szezonja. Ez a salátaféle még nem túl népszerű, és karakteres íze miatt nem is biztos hogy mindenki kedvelni fogja, de ha belecsempészed szendvicsbe vagy készítesz belőle balzsamecettel és reszelt parmezánnal friss salátát az bizony szintén finom és különleges lesz, de teheted még pizzára feltétnek is. Erről a növényről csak röviden annyit hogy rengeteg vitamint tartalmaz és szabályozza a vércukor és koleszterin szintet is kedvezően de a fenti vastagon szedett linken többet megtudhatsz róla. Azt mondják aki folyamatosan fogyasztja (Olaszok,Franciák) nagyon egészséges lesz a gyomruk és bizony kevés esélyük lesz arra hogy a vércukor szintjük felmenjen. Én most egy szendvics készítéséhez használtam fel egy részét, majd a másikat az ebédhez megcsinálom friss salátának. 

A hozzávalók 4 szendvicshez :
4 szelet nem túl vastag és nagy csirkemellfilé picit megütögetve megfűszerezve
só,bors,szerecsendió
kevés vaj vagy olaj de lehet olíva is
4 nagyobb csipet friss ruccola
4 szelet toast sajt
kevés liszt a mellhez
1 nagyobb paradicsom leszeletelve én 8 szeletet vágtam belőle
1 kisebb lila hagyma vékonyra felvágva
és 4 db olívás ciabattát használtam hozzá de ezt rád bízom bármi más ínyedre való péksütemény is lehet

A mártáshoz a szendvicsbe:
2 evőkanál majonéz
1 nagy teáskanál francia mustár
ugyanannyi magyar is
kevés frissen törött bors
egy leheletnyi méz
én még raktam bele pár csepp balzsamecetet is de elhagyható
A csirkemelleket szeleteld le és ütögesd ki vékonyra majd fűszerezd be kevés borssal, sóval, szerecsendióval.
A zöldségeket mosd meg szeleteld le őket készíts elő mindent egy tányérra hogy ne legyen majd ideje kihűlni a szendvicsednek. A mártáshoz a hozzávalókat keverd el simára egy edényben.

Én a ciabattákat még félbevágom és amíg kisül a  hús megpirítom mindkét oldalát egy kontakt grillbe enyhén ropogósra.

A húst belisztezem majd mint egy natúr szeletet hirtelen kisütöm szépen megkapatva(Ne villával szurkáld mert kiszárad ha úgy forgatod !!) csipesszel forgatom. Amint kivettem egy tányérra fektetem és ráteszek szeletenként egy egy szelet toast sajtot, majd két szelet paradicsom karikát, és kevés hagyma szeletet is.

A mártásból egy teáskanálal alá kenek egyenletesen majd egy nagy csipet ruccola jön, rá a hús a sajttal és zöldségekkel ismét kevés mártás és a ropogós  kupak :)
Harapj bele egy nagyot és élvezd az ízeket és a különlegesen finom mártásod és ruccolád összhangját és a szaftos finom csirkemelled.
Legyen szép a napod és élvezd a jó időt, kortyolgass utána frissen facsart narancslevet.
Jó étvágyat nektek !
Én most az összes hozzávalót a friss péksüteménnyel együtt a Váci úti Tescoban szereztem be.

Nincsenek megjegyzések: