2010. november 29., hétfő

Vajpuha köményes sertéssült feltupírozva


Nyughatatlanul fűszerezek hogy minél finomabb ételeket tudjak készíteni.
Nekem soha nem jó ahogy tanultam ezért újra gondolva, füszereket kipróbálva próbálok új és újabb ízeket kihozni.
A Hozzávalók:
1-1,2 kg sertés comb a puhább része(dió)
2 fej vöröshagyma
4 gerezd fokhagyma
1 zacskó lucullus sertés sült fűszer keverék(nagyon finom fűszerek és elérhető áron)
fél dl étolaj
1 dl víz
kis őrölt kömény
kis majoranna
A húst két kisebb darabra vágjuk és betesszük a tepsibe ahol rászórjuk a fűszerkeveréket, és a hagymát, fokhagymát durvára vágva illetve a köményt és kevés majoránnát. Rálocsoljuk az étolajat és a vizet majd lefedjük alufóliával légmentesen. 180 fokos sütőben 1,5 órát sütjük. Utána levesszük a fóliát a húst megfordítva még 10 percig sütjük. Ha kész kivesszük és lefedve hagyjuk hogy hűljön kicsit, majd éles késsel a szaftból kiemelve vékony szeletekre vágjuk a hús rostjaira merőlegesen. A szaftot egy kis edényben merülő mixerrel szétturmixoljuk majd a húsra locsoljuk.

Fínom burgonyapürével, párolt rizzsel vagy hagymás tört burgonyával is.
Tipp: Nekem maradt másnapra is hús azt felcsíkoztam a szaftjával megmelegítettem kis fokhagymát és borsot raktam még rá, sütöttem hasábburgonyát összeráztam, fenséges omlós szaftos Brassói lett belőle.
Jó étvágyat !

Nincsenek megjegyzések: