2010. augusztus 20., péntek

Most pácban vannak....almás,karottás zöldfűszeres csirkecombok

Van az úgy amikor az ember egy bevásárlóközpontban vásárol, hogy megkívánja a csirkecombot, de olyankor én legalábbis elkezdek tépelődni magamban vajon most hogy is készítsem el, szóval elindul a vezérhangya.
Itt a kertben várnak a zöld fűszerek, egy kis rozmaring, kakukkfű, metélőhagyma, metélőfokhagyma, borsikafű, szurokfű  és a többi. A polcon még egy két huncutság amivel jól tudom elvehetem a csirke tápos ízét, és hátha véletlenül még belelöttyen ez és az. Szeretem alaposan megvizsgálni mit vásárolok és próbálok olyan combokat választani amelyekben nem törött a csont(ez nagyon rossz ízt adhat neki), kb egyformákat keresek olyan 20-25 dkg asokat, és jól megnézem hogy nem járt-e le a szavatossága.No akkor vezérhangyák be és vágjunk is bele mit is vegyünk vagy gyűjtsünk be ehhez az ételhez.
Almás, karottás, zöld fűszeres csirkecombok, fekete szójaszószban és konyakban pácolva.
Elkészítési idő: egy este és kb két óra a pácolással együtt.
Én vettem 6 db szép csirkecombot
kell hozzá még kb 1 dl étolaj is
lehet venni csirkefűszert de én csak sót és zöld fűszereket használok
egy szál rozmaring apróra vágva
egy csokor metélőhagyma szintén összevágva
pár szál metélőfokhagyma
egy szál szurokfű
egy szál borsikafű
2 szál zsenge szár zeller
egy csapott kávéskanál örölt gyömbér
egy teáskanál só
vagy a csirkefűszer
kb 1dl fekete szójaszósz (Asia centerbe vagy drogériákba)
1 fél dl. jó konyak
egy evőkanál balzsam ecet
1 evőkanál liszt
1-2 szál friss sárgarépa felkockázva(na und karikázhatod is)
1 szép nagy éretlen savanyú alma a fáról, megpucolva felkockázva (vagy a fadobozból :)
Előző este tehát tegnap, megtisztítottam a csirkéim és a zöld fűszereket és egyéb hozzávalókat rálocsolva alaposan összekevertem(fél dl olajat meghagyok a sütéshez). Jól lefedtem a nyugtató fűszerekkel átitatva és aludni küldtem őket egy éjszakára a hűtőbe.
Reggel kifényezem a tepsim és szépen sorba rendezem a csirkecombokat majd lelocsolom a megmaradt páclével és a zöld fűszeres vágott zöldséggel gyümölccsel. Lefedem egy alufóliával és beküldöm őket a sütőbe 180 fokra kb. másfél órára. Már félidőben az illatoktól korgó gyomorral vártam mikor készül el. De nem unatkoztam mert gyorsan készítettem addig egy habkönnyű burgonyapürét mellé köretnek.
Mikor közeledik a végkifejlet én még mindig csak dumálok ;) de előtte egy fél órával leveszem az alufóliát a zöldségeket lekotrom a szaftba, és néha combon öntözöm a szafttal a már barnuló húsokat.
Amikor megsült a combokat egy csipesszel óvatosan különveszem a szaftot egy evőkanál liszt kíséretében úgy ahogy van turmix gépbe öntöm és alaposan átturmixolom, azután összeforralom és a csirkékre öntöm a tálalásnál. Nagyon omlós, nagyon zamatos és a bolti csirkéből ízletes falatokat kaptunk amelyik ha megfogod szépen lefordul a csontjáról.
Jó étvágyat hozzá !


Nincsenek megjegyzések: