2010. augusztus 1., vasárnap

Tejfölös kapros laskagomba leves, vajas galuskával

Vásárolni voltunk a hétvégére és eszembe jutott hogy milyen régen csináltam már laska gombából levest, de hát mint tudjuk én szeretek be újítani bár ez nem nagy ördöngösség csak egy kis fantázia kérdése, így hát gondoltam kipróbálom kapros tejfölösen. Úgy tűnik finom lett.
 Jöjjön a recept: (Kb. 4 személyre)
25 dkg friss laska gomba
1 szép szál friss répa
1 szép szál friss gyökér
3-4 dkg vaj(szoba hőmérsékletű de a margarin is megteszi)
 kis szerecsendió frissen reszelve
pár szem frissen tört fekete bors
4 evőkanál liszt
teáskanál piros paprika
1 csokor friss petrezselyem
1 csokor kapor(vagy szárított)
én használok leves kockát is hozzá 2 db
kis ételízesítő
1 tojás
1 2 dl tejföl a jobbikból
A zöldségeket megpucolom és felkarikázom, majd a vaj felére rádobom és kicsit megpárolom, friss szerecsendió reszelékkel pici sóval, borssal ízesítem majd az apróra vágott gombával, piros paprikával tovább párolom.
Amikor átpárolódott felöntöm kb másfél liter vízzel és beleteszem a leveskockákat illetve beízesítem és hagyom hogy főjön egy kicsit, addig elkészítjük a vajas galuskát és a habarást a tejföllel.
A galuskához a szoba hőmérsékletű vaj (2dkg) 1 egész tojás 3 evőkanál liszt pici só és zöldpetrezselyem apróra vágva.Az egészet keverjük össze alaposan és tegyük a hűtőbe állni.

A Habaráshoz egy púpos evőkanál liszt kB. 1-2 dl víz és a 2dl tejföl kell.
Ha a levesünk felforrt és puhák a zöldségek akkor habarjuk be úgy hogy a habaráshoz merjünk egy két merőkanál forró levest és úgy öntsük bele a forró levesbe a habarásunk így nem csapódik ki a tejföl.
Ha felforrt akkor tegyük bele a finomra vágott kaprot és petrezselymet, utána pedig egy teáskanállal szaggassuk bele a vajas galuskánkat.
Kevés forralás után a fedőt rátéve el is készült a finom gombalevesünk.
Jó étvágyat hozzá !

Nincsenek megjegyzések: