2010. augusztus 1., vasárnap

Csili Csalamádé mert már nem férek az uborkáktól....

Eljött az augusztus ideje télire is gondolni, na meg az sem utolsó hogy a hűtőbe már nem férünk az uborkáktól, ami a kertben termett. Így hát bevásárláskor belekapaszkodtam egy jó nagy fej káposztába(1,2 kg.) és szóltam neki hogy gyere velem, de ha már úgy is a vásárlásnál tartunk nem árt beszerezni még egy kg zöldpaprikát ami lehet vegyes színű is, 3-4 szál sárgarépát, 1 kg hagymát, ha nincs uborkád abból is 1 kg-ot (DE NE kígyó uborka legyen), szükségünk lesz még egy Knorr savanyúságtartósítóra is és kis borkénre,kb fél kg cukorra,23 dl ecetre, ja és egy jó nagy kényelmes edényre amibe minden alaposan megmosott,megtisztított zöldséget bele gyalulunk vékonyra de azért ha ropogósra akarjuk ne legyen hajszálvékony.
Kb. 2 evőkanál sóval és egy kis borkénnel összekeverjük és állni hagyjuk.
Hoppá most jut eszembe hogy én gyalultam még bele 4-5 db zöld paradicsomot is.

Addig elkészítjük a savanyúság levét de vigyázzunk mert a zacskón a leírás csal, ha inkább az édeskés pikáns ízeket kedveljük, akkor jóval több cukor kell mint a zacskón leírt(legalább kétszeres mennyiség)és ha nem akarunk új szűzhártyákat növeszteni akkor pedig ecetből csak a felét használjuk el a leírtakhoz képest.
Ha elkészült a lé hűtsük le, közben nyomkodjuk ki a létől a gyalult egyveleget és tegyük alaposan kimosott, kicsepegtet befőttes üvegekbe amiből kb. 8 üveg lesz(attól függ hogy tömöd meg) Ne tömd meg a szájáig mert nem marad helyed a lének, az üveg hajlatig tömködtem én, ha megvan merd tele lével a szájáig és zárd le az üvegeket jó erősen.
Nincs más dolgunk csak betenni a spájzba, mi a garázsba tesszük mert ott van hidegebb és várni hogy megérjen és felbonthassuk egy jó ebédhez.


Nincsenek megjegyzések: