2010. január 8., péntek

Az élesztő nélküli lepény(Parve)

No Helló !
Már megen itt ez a fránya péntek, vagy nem is annyira? Esik az eső odakint szóval olyan grrrr időjárás van.
Lehet megint kicsit lazítani, bár sajnos nekem hétköznapokon is,Na de hagyjuk megtanítalak most egy olyan kajára ami egyszerü gyors és nem hizlal mégis finom. Majdnem pizza, de ebben nincs élesztő.Először a Pólus Center szökőkút részén ettünk, de sajnos azóta megszűnt bár ez inspirált arra hogy elkészítsem.Már megint sok a duma mi? Na jó akkor vágjunk bele ne csicseregjünk.
Hozzávalók a tésztához: 2-3 főre vacsira
30dkg jó fajta liszt keresd a Ferenc sorban :)
2 evőkanál oliva olaj(Ne nyávogj nem igaz hogy nem tudsz már egy üveggel beszerezni)
kávéskanál só, cukor
kb 1+1/2 kávéscsésze langyos víz

és én rakok bele még olasz kenyér sütőkeveréket egy kanállal de ha ez nincs neked akkor dobj bele egy evőkanál burgonya püré port. Ha nincs nyugodj békében hagyd ki :)

Önts mindent bele egy arra alkalmas edénybe és keverd össze majd gyúrd kb. 10-15 percet , ha van géped ne fáraszd magad kend azt össze, és utána kellemes mosogatást ! :)
Legyen a tésztád szép sima egyenletes állagú.Ha kész vagy, ugye mivel nincs benne élesztő ne várj semmire, felezd el a tésztát picit olajozd be a kezed olívával (autószerelők kilőve) és nyújtsd el a tésztát úgy ahogy a képen látod majdnem rétes vékonyságúra, de azért picit vastagabbra hagyd.Mondjuk mint egy jó vékony palacsinta.Én sütőpapírra szoktam tenni hogy  ne ragadjon a tepsire meg ugye utálok mosogatni is.
Most Picasso leszünk. Kell egy kis tejföl elkeverve meg egy jófajta ecset. Kend be a tésztát vékonyan rusztikusan tejföllel, úgy ahogy a képen látod.(közbe kapcsoljuk a sütőnk 200 fokra legalább).De ne álljon rajta a tejföl csak legyen rajta.

És máris szórhatunk rá frissen őrölt borsot, kis oregánót.
Feltét mi legyen?
Én a hétközben felbontott szalámikat használtam de bármi jó rá csak negyen túl leves dolog.
Tettem rá paprikás szalámit, pulykasonkát, és finomra szeletelt póré hagymát.
Finom még bacon szalonnával is de válaszd azt ami van otthon és úgy érzed jól esne.
Pici trappistát reszelj durvára az almareszelőn kb. 5-10 dkg és hintsd be vele persze oszd ketté a sajtot mert ugye két tésztánk lesz.
Ollálááá ennyi épp elég lesz, a titka hogy ne legyen rajta olyan sok töltelék hogy mindenhol befedje a tésztát, mert akkor nem lesz ropogós.

Dobd be a sütőbe és süsd meg félig pirosra kb. 10 perc 200 fokon.
Ha kiszetted pizza vágóval vágd el, és rajta. Jó Étvágyat.


1 megjegyzés:

Unknown írta...

Nahát! Napok óta azon gondolkodtam hogyan tudnám az élesztőt (most hallottam, hogy nem túl egészséges) elhagyni a pizzáimból...és itt van a megoldás! Köszönöm Levente, négy lányt nevelek egyedül, mindennap ügyeskedek a konyhában, minden recepted kipróbálom! KÖSZÖNÖM!Thomi (huszartstudio@gmail.com)