2010. május 19., szerda

Hamburger saját magvas zsemléből

Hát úgy alakult hogy cukros lettem és vigyáznom kell mit eszek, talán ez egy intő jel is hogy picit lazán vettem a dolgokat. Sebaj úgy gondolom nem a rosszat próbálom felfogni belőle hanem célokat állítok. Szeretnék úgyis fogyni és mivel a cukromra is vigyázni kell ezért saját magamnak készítem el az ételeket, és a péksüteményeket.
Igyekszem minden szabályt betartani és ezeket a recepteket is itt közreadni.
Íme a saját magvas vágott zsemlés hamburgerem.
A tésztát az Aldiban kapható lisztkeverékből készítettem aminek a 80 százaléka teljes kiörlésű liszt. Bár azt írják csak víz kell hozzá én mégis egy fél kilóhoz hozzáadok kb. 3 dl vizet két evőkanál oliva olajat és 2 dkg élesztőt. Fél kg alapanyagból 6 db nagyobb vagy 8 kisebb  péksütemény lesz.Kenyérsütő gépben megdagasztom és fél órát kelesztem. Miután kiformáztam még bő félórát kelesztem a tepsiben.210 fokon kis víz bespricceléssel 15 percig sütöm.
100 gr terméknél kb. 338 kalória
A Hamburgerhús:
60 dkg darált pulykahús kevesebb mint 10% zsírtartalommal
kis őrölt bors
egy csipet őrölt gyömbér
1 jó csokor vágott petrezselyem
csipet delikát és csapott kávéskanál só
1-2 evőkanál oliva
kis mustár és ketchup
Alaposan összegyúrni, 6-8 egyenlő gombócot csinálni belőle, és egy nejlon zacskó között ellapítani hamburger pogácsának, és már csak sütni kell.
Saláta, paradicsom, hagyma és kész is.
Jó étvágyat.

Nincsenek megjegyzések: