2015. június 5., péntek

Angelina Jolie Sajtos pogácsája a dunyha alól

Hát mostanában nem sokat írogatok, mert egy kicsit elfoglalt vagyok, persze ez nem panasz mondhatjuk lehetne akár dicsekvés is, meló, pihi, főzés, hétvége, kirándulások és minden kezdődik elölről. Na de tőrjük meg ezt a kis csendet egy haza menetellel Magyarországra, ami igazán jól sikerült pedig egy szomorú dologgal kezdődött számomra. Sajnos a drága kiskutyám Jeffem 14-évesen elment tőlünk mielőtt haza indultunk volna, már nem tudott megvárni, szépen elaludt a kapu előtt várva minket, nagyon szomorú voltam de azt gondolom mivel nem szenvedett, kegyes volt a sors hozzá, próbálom úgy felfogni hogy ne fájjon annyira. Nem szeretném ha szomorúságot okoznék bárkinek is mert mindig az vidám kis lihegős nagy mackó orrú bohóc marad, aki egy igazán feltételek nélküli barátom volt 14 éven át és ezzel be is fejeztem. Szóval haza indultunk most valahogy jobban vártam ezt a pillanatot mert a régen látott kis hugicámra

 is tudtunk kevés időt szakítani meg az unokaöcsémre aki ballagott, bár sokakra így sem volt elég idő de mégis nagy izgalommal vártam a pillanatot. Haza... tudod amikor ott a családod vagy annak megmaradt része akik mindennél fontosabbak és ahol gyerekként részben felnőttél az illatok, a táj, a sárga repce mezők, amikor a sarokhoz érve GPS nélkül is eszedbe jut felidézve vajon melyik lehet az az utca ahol most laknak, ahol már az unokaöcséd haverjai felhívták őket hogy láttak egy angol rendszámú autót, és végül a megérkezés a boldogság hogy újra láthatjuk egymást. Persze már haza menetellel előtt megkérdezte hugi mit szeretnétek enni és persze én rávágtam azt a finom csirke húslevest kevés köménnyel mert ő azt is tesz bele, daragaluskával meg rántott csirkét, és miközben zötykölődtünk haza felé Mezőkovácsházára még a telefonba mondta... meg dagasztom a sajtos pogit és én már el is képzeltem milyen finom illatok fogadnak.
Megérkeztünk nagyon örültünk egymásnak egy kis beszélgetés után megebédeltünk jókat nevettünk és közben a hugi megszólal...oh már egy órája kel a pogi a dunyha alatt, jót kacagtunk pedig régen bizony sokan oda dugták keleszteni a jófajta kelt tésztákat, ott bizony nem kap huzatot és elég meleg marad hogy tegyék az élesztő gombák a dolgukat, és elő is került a pogácsa persze nem kelt el gyorsan kiszaggatta hugi, jól megszórta sajttal nagy gondossággal mert apu azt is szereti néhányat köménnyel és máris mentek a sütőben. Közben kimentem vele beszélgetni a konyhába, és láttam ahogy az apró kis kezeivel oly gondosan szaggatja, nyújtja, szórja a sajtot mert bizony az ő bátyja haza jött, azt hiszem nem is kell több szó arra hogy az ember ilyenkor mit érez, közben jókat vigyorogva sörözgettünk jól éreztük magunkat, és már sültek is a pogácsák alig vártuk hogy kiérkezzen az első adag. Megsültek és előkerültek de nem sokat élvezték a pogácsák a szabadságot mert már is mint a sisere had enni kezdtünk és valami nagyon finom volt. Bevallom nekem jó sajtos pogi receptem nem volt és valahogy ha neki is fogtam sikerültek de nem lettek ilyen finomak mint a hugim pogija így mondtam nekem ez a recept kell, már vette is elő és fotóztam a telefonommal, de mikor megláttam Angelina Jolie sajtos pogácsája..., hát kicsit megmosolyogtam, már láttam is ahogy Angelina Jolie bekap egy két sajtos pogit, és két három tigris bukfenc kíséretében kiteríti az egész filmes stábot, de félre a tréfával meg a sok szöveggel jöjjön a recept.



Angelina Jolie Sajtos pogácsája

Hozzávalók:
1 kg liszt
5 dkg élesztő
50 dkg sütőmargarin
1 nagy pohár tejföl (4 dl)
30-40 dkg reszelt sajt(a recept csak 20 dkg ír)
2 tojás
2 dl tej
1 evőkanál só
1 kávéskanál cukor


Elkészítés:
A tejet kéz melegre langyosítva a cukorral elkeverve kevés lisztel felfuttatjuk az élesztőt, A lisztel elmorzsoljuk a margarint, majd beletesszük a tejfölt, egy tojást , sót bele reszeljük a sajt felét majd beleöntjük a felfutott élesztős tejet és alaposan átdolgozva sima tésztát gyúrunk belőle, kinek hogy nekem deszkán könnyebben megy mint tálba de ha van géped azt is használhatod. 1 órán át meleg helyen, akár a dunyha alatt is duplájára kelesztjük majd egy deszkán még egyszer átgyúrjuk és ujjnyi vastagra nyújtva ízlés szerinti nagyságúra szaggatjuk.

 A tepsiben a másik tojással lekenjük, majd megszórjuk sajttal, köménnyel akár szezám maggal, vagy frissen mozsárban törött borssal,

 én még kelesztettem fél órát és 180 fokos sütőben szép aranybarnákra sütjük hogy ne száradjanak ki.

Ha lehet.., boldog családi körben vagy a legkedvesebb  barátokkal kirándulva, mókázva,akár sörözgetve mint mi is tettük, jól betakarva hogy másnapra se száradjon ki fogyasszuk el szeretettel és egészséggel pont úgy ahogy nekünk is azok a szorgos kis kezek készítették.


Visszaindulás előtt egy csoport kép :)




Nincsenek megjegyzések: