2011. június 1., szerda

Epertornádó egy finom friss gyümölcsös krémes


Hát jó régen írtam már be de mióta itt a jó idő egyre kevesebb időt töltök az írogatással azért persze az agyam kattog és jó ötletek is kipotyognak belőle néha. Itt az eper szezon és gyermekorom emlékei között ott szerepel egy rég nem látott sütemény amit azóta sem nagyon ettem sőt nem is láttam a gyümölcs krémes. A Sütemény egy egyszerű sima krémes eperdarabokkal vagy szezonális gyümölccsel talán kicsit furcsán fog hangzani de a nagy szemű szőlővel is készült békésben ahol éltem Mezőkovácsházán. Hát én most kicsit egyszerűsítettem a dolgon és kigondoltam egy hasonló süteményt amit ugyan sütni nem kell de azért egy napot a hűtőben nem árt összeérlelni. Finom vanília krémmel készül és epeszeletekkel, kis öntettel és még kevés likőrt is csempészhetünk bele.
Íme a recept 10-12 adagra
Egy fél kg finom érett magyar eper
1 liter tej
2 vaníliás cukor
2 vaníliás puding por
7-8 evőkanál kristálycukor
kb 3 evőkanál porcukor
2 csomag babapiskóta
1 Meggle édesített habalap fél literes(Minden nagyobb áruházban kapható)

kevés eper szörp és likőr
A pudingból és 6 evőkanál kristály cukorból egy vaníliás cukorból és a liter tejből főzzünk pudingot és hűtsük jól le.
6-7 szem puhább epret én elpépesítettem és egy evőkanál cukorral és kevés eper szörppel és likőrrel szirupot főztem belőle kicsit lepasszíroztam(ez lesz a tetején a díszítés ez elhagyható ha terhet jelent)
A többi epret megmostam és leszeleteltem.
A likőrből és szörpből öntet csináltam amivel a babapiskótákat locsoltam meg, mielőtt rákerült a szeletelt eper és krém.
a Meggle habalapot a 3 kanál cukorral és egy vaníliás cukorral felvertem kemény habnak és a kihűlt pudingba kevertem alaposan áthabosítva az egészet. 

Ettől a habalaptól nem kell félni nem fog összeesni és a pudinggal egy nagyon könnyű finom vaníliás krémet alkotnak.
Nekem két edénybe került a sütim mert jó sok krémem lett és nagyimnak is készítettem.
Babapiskóta kerül legalulra

Utána meglocsoltam a likőrös szörpös keverékkel
szeletelt eper következett
majd egy jókora adag krém
ismételten piskóta
majd megint locsolás
eperszeletek 

és végül a krém
A legtetejére az öntetből pár helyre locsoltam és egy fakanál nyelének segítségével kis tornádó szerű spirálokat csináltam és a közepébe egy egy szem epret tettem díszítésnek.

Egy napig a hűtőben állt mire a piskóta megpuhult és összeértek az ízek.

Nagy sikert aratott :)
Remélem nállatok sem lesz másképpen fogyasszátok egészséggel !!!

Tipp: Málnával és egyéb bogyós gyümölccsel is hasonló finom lesz !


Nincsenek megjegyzések: