2011. március 26., szombat

Dörmi és Szörmi medvehagymás kolbászos krumplilevese


Szervusztok ti nagy gyerekek !
Mondok nektek most egy szép tavaszi mesét, a Dörmiről és Szörmiről akik egy csokor medvehagymával állítottak be minap és nagyot toppantottak a tappancsukkal hogy márpedig ők medvehagymás kolbászos krumplilevest akarnak. Bizony az Ádám khm akarom mondani Levi csutkám liftezni kezdett a gondolattól ahogy elképzeltem az illatos fűszerekkel friss jó zsíros tejföllel és a finom tisztító medvehagymával rotyogó levest ahogy betölti a levegőt és csalogatóan csillan a paprikás zsír a tetején. Nosza nem sokat teketóriáztam és gyorsan előkaptam a hozzávalókat és már útjára is indult a késem na meg az elengedhetetlen sörös korsóm (telefonos segítség nem volt ! :) és hamar összedobtam a levesem. Amihez a következőket használtam fel.
Kb 4 személyre:
kb fél dl olaj
1 vöröshagyma megtisztítva és apróra vágva
egy fokhagyma apróra zúzva
egy fél zöld paprika megmosva felaprózva
kevés csili megtisztítva az erektől hogy ne legyen túl csípős és apróra vágva
5-6 szál friss bio medvehagyma megmosva apróra vágva
egy fél csokor petruska zöld megmosva apróra vágva
egy -két szál friss zeller zöld össze csomózva gúzsba kötve
egy csipet szeretet a mackóknak akik huncutul figyelik mit művelünk
még egy csipet borsika fű
és egy csipet kakukkfű
2 friss babér a bokorról
két marha leves kocka
kevés frissen tört bors
kis ételízesítő
2 evőkanál liszt
na és két csipet majoránna(egy tipp ha gyógynövényboltba vásárolod olcsóbb és zamatosabb)
4 nagy szemű burgonya meghámozva, megmosva, és felkockázva
egy fél szál jó fajta házi kolbász félkarikára vágva
egy jó teáskanál házi piros paprika hogy ne felejtsük el színe is van a jó magyar paprikánknak
Mivel a mackóim besegítettek és persze megpucolták a hozzávalókat nekem csak vágni kellet gyorsabban ment minden. A hagymát kevés olajon megpirítottam és Dörmi kevert folyamatosan mint a fagyi gép hogy ne égjen oda, gyorsan beledobtam még a felaprózott csilit és zöldpaprikát és amikor elfonnyadtak a fazékban akkor félre húztam és belekevertem a piros paprikát. Beledobtam az felkockázott burgonyát rá a zúzott fokhagymát, medvehagymát, zöldpetrezselymet és fűszereket, leveskockát , ételízesítőt kis sót vigyázva és figyelembe véve hogy a kolbász is sós, majd hirtelen átpirítottam az egészet a félbevágott kolbász darabkákkal.

 Amikor kicsit már sercent és odakapott ami nagyon fontos akkor félre húztam belekevertem két evőkanál lisztet és felöntöttem kb 2 liter finom 69 évjáratú csapvízzel ;)
Belehajítottam a zöldet Szörmi segítségével és hagytam hogy lassan felforrva néha megkevergetve csiklandozza a mackók nagy fekete orra hegyét.

Néha kicsit bele-bele kóstolva még utána ízesítettem és hagytam hogy a kolbász darabkák kergetőzzenek még picit a lábasban a burgonyakockákkal és amikor már finom elpuhulva megpihentek a fazekunk fenekén, egyszerüen lezártam és pár csepp ecettel jó fajta tejföllel kináltam ezt a rég elfeledett de annál finomabb jó ízes magyar levest a mackoimnak, Szörmi mert egy huncut medve még Hungarista pólót is vett az ebédhez dagadt is benne a pocakja rendesen .
Én csak hogy kordában tartsam őket a Police feliratú pólómban ebédeztem meg, persze az én pocakom sem akart lemaradni. Így hát a végén mindannyian tejfölös szájúként végeztük az ebédünk.
Nektek is jó étvágyat ti nagyra nőt gyerekek.
Remélem teccet a mesém irgum burgum brumma brumm ! :)

Ugye? Nem is olyan rossz két ilyen öreg medve a háznál :)

Nincsenek megjegyzések: