2016. február 10., szerda

Töltött cukkinik


Gondoltam egy bátrat és töltöttem cukkiniket, nagyon szeretem ezt a tökfélét rántva is és itt elég sokfajtát lehet kapni jó árakon, többféle méretben és fajtában ez itt "Marrow" fajtájú szerintem cukkini Gábor szerint tök a lényeg hogy nagyobb mint a rántani való cukkini, de kisebb mint az otthoni főzelék tökünk. Csíkos héjú és mi itt ezt használjuk a főzelék készítéshez is mert nagyon zsenge és ízletes, egyébként csíkos a héja. Most azonban darált majoránnás,rizses, csirkehúsos töltelékkel töltöttem meg és sörös zöld fűszeres sajtmártással locsolgattam meg a tetejét.

a hozzávalók: 4 személyre

2 szép kimagozott tök félbe vágva (4 fél)
30-40 dkg darált csirkehús
1 dl pohár rizs
majoránna
bors
szerecsendió
ételízesítő 
kevés piros paprika
5-10 dkg bacon
1 édes vörös hagyma
1 gerezd zúzott fokhagyma
1 negyed Kalifornia paprika
1 kisebb paradicsom leforrázva  héja lehúzva
én most kókusz olajat használtam de lehet olíva vagy sima olaj is 1/2 dl
15 dkg sajt
1 dl sör
1 púpos evőkanál sajtszósz por, vagy étkezési keményítő

 A tököket megmossuk, pontosan félbe vágjuk és kimagozzuk,

 kevés ételízesítővel s frissen tört borssal meghintjük majd egy kevés olajjal olajozott tepsire tesszük.

 A bacont felcsíkozzuk az olajon megpirítjuk, 

majd a kockára vágott hagymát is hozzá adjuk, ha megdinsztelődött hozzáadjuk a felkockázott Kalifornia papírkát is

 és a felkockázott héjától megpucolt paradicsomot is.

 Ha megdinszteltük kevés piros paprikát teszünk rá majd a darált csirkehúst és jól átpirítjuk. 

Hozzáadjuk az 1 dl csésze rizst és 3-szor annyi vizet, kevés ételízesítővel, őrölt borssal, 
majoránnával, sóval és a zúzott fokhagymával ízesítjük és fedő alatt lassú tűzön puhára pároljuk. Ha kész 4 részre osztjuk 

és egy kis vályút hagyva középen a tökök belsejébe töltjük.

 A sörből egy jó dl a serpenyőbe öntünk 

majd a sajtot lereszeljük, csipet sóval, borssal, frissen tört szerecsendióval megszórjuk és hozzáadunk egy jó nagy kanál sajtszósz port vagy keményítőt,

 összekeverjük a forró sörre szórjuk és addig keverjük amíg finom sajt mártást kapunk.


 A kis vájukba a töltelék közepén 4 felé osztjuk 

egy kis sajttal megszórjuk

, majd 190 fokos sütőbe 40 percre fólia alá téve sütjük, utána a fóliát eltávolítjuk és még kb 10-15 percig pirítjuk. Ha kész friss kenyérrel tálaljuk.
Jó étvágyat hozzá!





Nincsenek megjegyzések: