2013. június 8., szombat

Fokhagyma krémleves izibe


Az idő pénz, az időnk fogytán így hát gondoltam egyet és fokhagymakrémleves lett most belőle turmix gépben elkészítve. De mivel az idő az a jó barátunk is lehet ezért most segítségül hívtam hogy hamar gyorsan elkészüljek és ez kb 20-30 percet sem vett igénybe.
Kell azonban hozzá egy turmix gép lehetőleg hő álló vagy merülőturmix is megteszi és egy adag jó kedv amit nekem most egy jéghideg Guinness sör szolgáltatott de megy az enélkül is.
A huncutságok 2 adag leveshez.
4-5 gerezd friss vékonyra szeletelt fokhagyma
2-3 dkg vaj
3 dl forró viz
2,5 dl tejszín vagy főzőtejszín
1 marhahúsleves kocka
csipet bors és szerecsendió
pár szál friss metélöhagyma
pár szál friss petrezselyem
és ha van kis kakukkfű én most citrom illatút használtam
A tálaláshoz Kruton( pirított kenyér kockák)
én még sajtos ropogós rudat is tettem mellé
de ha ez nincs egy egy szelet friss pirítós kenyér is feldobja félbevágva

Elkészítés
Egy serpenyőben forrósítsd meg a vajat és dobd rá a fokhagymát amig egy picit kezdi megkapni de ne hagyjuk pirulni.

 Közben a zöldeket mosd meg de nem kell összevágni.
A vizet lobogóra forrald fel én ezt vízforralóval tettem.
A húsleves kockát a zöld fűszereket és a fűszereket dobd a turmixba 

és tedd rá a fokhagymát a vajjal együtt
 öntsd rá a forró vizet óvatosan

 és turmixold el egyneműre(szép kezedre vigyázz meg ne égessen az esetlegesen felfröccsenő forró lé). Amikor ez megvan öntsd hozzá a tejszínt és alaposan turmixold át.

 Tedd be a mikroba és forrósítsd fel vagy ha vendégnek készíted egy lábasba forrald át látványosan hogy lássa milyen ügyes is vagy.

Tálald a kenyérkockával vagy a pirítóssal esetleg ropogós sajtos rudacskákkal .
Jó étvágyat és érezzétek jól magatokat. ;)
....én most megyek és összegyúrok a leves után egy kis birka saslikot, de legközelebb azt is leírom hogy csinálhatsz ilyen formán bármelyik kedvenc zöldségedből egyszerűen egy jó kis gyors krémlevest.

Nincsenek megjegyzések: