2021. április 25., vasárnap

Szaftos pudingos meggyes pite (most feles cukorral)

A pitéket szeretjük és persze ha omlós szaftos az még jobb, az én pitém nem annak indult de mivel foglalta a meggy a mely hűtőben a helyet pitésíteni kellet. Én alapvetően a pitékhez mindig egy jól bevált receptet alkalmazok ami a következő, normális esetben csak cukrot használunk de ezt most fele fele arányban cukor és édesitő használatával készítettem

40 dkg liszt

15 dkg porcukor 

(én most fele cukor és fele édesítőt használtam)

20 dkg margarin

1 csipet só

1 sütőpor

1 vaníliás cukor

egy fél citrom reszelt héja

1 tojás sárgája

1 evőkanál jófajta tejföl

A száraz összetevőket és a citromhéjat összekeverek majd a hideg margarint elmorzsolom vele, amikor jó apró morzsás akkor az 1 tojás sárgáját és tejfölt hozzáadva gyorsan összedolgozom ketté veszem és megy a hűtőbe amig a töltelék készül. Gyorsan dolgozok vele hogy a margarin ne olvadjon meg és a tészta ne legyen túl lágy vagy törős sem.

75 dkg volt a fagyasztott magvazott meggy amit mikor kiolvadt kicsepegtettem és kinyomkodtam, persze lehet befőttből is

a levét nehogy kidobjuk :)

hozzá adtam annyi vizet hogy 4 dl legyen

1 vaníliás pudingot elkevertem vele

4 evőkanál cukrot adtam hozzá (most 2cukor-2édesítő)

és felfőztem majd kihűtöttem

belekevertem a meggyet és egy kávéskanál fahéjat

ezzel a töltelék el is készült.

Az egyik fele tésztát én mindig lisztezett sütő papíron nyújtom ki tepsi méretűre villával megszurkálom, majd elő melegített180 fokos sütőben kb 10-12 perc alatt az alsó lapot elő sütöm, teszem ezt azért mert így nem lesz szalonnás az elkészült pite. Mikor megsült egy evőkanálnyi zsemlemorzsát szórok rá és szépen ráterítem a meggyes tölteléket.

 A másik lapot is kinyújtom ráterítem és egy tojás sárgáját pici tejjel elkeverve megkenem majd a villa fokával meg díszítem és meg szurkálom. 


180 fokos sütőben 20-25 perc alatt arany barnára sütöm. Ha kehült szeletelem és jó étvággyal fogyasztjuk.





Nincsenek megjegyzések: