2014. november 22., szombat

Tejszínes krémleves tökből.


Itt az angoloknál szokás tökből levest főzni és először ugyan picit idegenül hangzik de amikor elkészíted rájössz nem is olyan rossz. Az itteni bevásárlóközpontokat járva ha meglátjuk a tököt felkiáltunk..- nézd már sütőtök! pedig itt ezt nem sütik hanem leveseket főznek belőle. A minap kirándultunk egy gyönyörű kertészetben ahol sokféle tök volt kiállítva és Gábor barátom mondta is, -no a kávézóban majd eszek egy töklevest,mert azt úgy megkóstolnám, hát nem jött össze mert ugyan itt nem sok helyen van leves, itt ugyan volt a nap levese, hagyma és burgonya leves. Tudni kell hogy az angolok minden levest nagyon sűrűre és meglehetősen íztelenre főznek, vagy a mi főzelékeinkre hasonlít vagy pedig a kínai csípős savanyú leves állagára és kinézetére. Nekem picit úgy tűnik mindenbe turmixolnak egy adag főtt burgonyát vagy tököt hagy szóljon aztán amit találnak a konyhába összecsapkodják és beledobják só meg fűszerek nélkül és kinevezik a nap levesének, de hát ugye nem úgy néznek ki mint akik túl buták vagy éhen akarnának halni csak éppen nem szeretik használni a fűszereket, pedig itt aztán azokból van kismillió változat. No nem szapulom őket tovább az angol tök levest én bizony nem kóstoltam meg, egyrészt mert nem akartam feleslegesen pénzt kidobni másrészt mert tudom hogy azt csak itthon tudnám ehetővé tenni után ízesítéssel. Mi sem szeretünk fűszereket használni ezért van itthon egy egész fiók csak azokkal tele, ha tehetném mindenhova magammal vinném . Helyette viszont hogy maradjunk a barátomnál elővettem a fantáziám és főztem neki abból szabadon töklevest.
Amit én felhasználtam hozzá.
kb 6-8 adag
1 db tök 75 dkg körül (képen)

1 kisebb répa és paszternák
(én a levesben főttet hasznosítottam de ha kihagyod nem történik tragédia)
6-7 dkg vaj
egy fél liter marhahús alaplé(lehet kockából is én maradékot használtam)
1 főzőtejszín
őrölt bors
szerecsendió
2 kisebb szilva nagyságú vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
kevés étel ízesítő
só, csipet cukor
1 evőkanál liszt
Ha van 1-2 zeller zöld friss kakukkfű, rozmaring, 1-2 zsálya levél kötözzük össze

A tököt(és a zöldségeket is ha használunk bele) óvatosan lehámozzuk, magtalanítjuk, megmossuk, majd kockára vágjuk a hagymát is megtisztítjuk a fokhagymával, majd apróra vágjuk. A vajat felolvasztjuk hogy kisercenjen belőle az író de nem égjen meg és az apróra vágott hagymát üvegesre pirítjuk a végén beledobjuk a fokhagymát is

 ami ha egyet sercen mehet rá a felkockázott tök.

 Kb. 5-10 percig pároljuk kevés ételízesítőt a csipet cukrot a fűszereket hozzáadva azután felöntjük az alaplével majd beletesszük az összekötözött zöld fűszereket.

 15-20 percig főzzük amíg a tök át nem puhul, én adtam hozzá még fél liter vizet is. Ha megpuhult a tök a zöld fűszereket kivéve, a tejszínnel meg egy evőkanál lisztel összeturmixolom krémszerűre.

 Újra forralom és pirított kenyérkockákkal vagy tökmaggal tálalom.
Jó étvágyat ehhez a kiváló, lélekmelengető, forró krémes, édeskés leveshez!






Nincsenek megjegyzések: