2014. augusztus 12., kedd

A zserbó ízű palacsinta...


Az éjszakás műszakokban ami 3 hetenként van bizony sokszor ébredek napközben arra hogy kéne valami kis plussz édesség, ma egy jó nagy adag kolbászos  szaftos paprikás krumpli után jelent meg a lelki szemeim előtt egy halom palacsintaaaaa. Na de milyet...nem régen főztem jó kis baracklekvárt rummal egy kis étcsoki is akad a fiokban no meg dió is van a háznál...akkor legyen most zserbó ízű a palacsintánk.
Én mindig szeretem hajszálvékonyra sütni, mert ez nem lángos és  azt is szeretem ha nem lehet sportkorongnak használni, leírom én most hogy készítettem egy óra alatt 18 palacsintát.
1 dl tej, két egész tojás 2,5 dl szóda víz, 1 vaníliás cukor, 1 csipet só, fél dl étolaj, 20-25 dkg liszt amit alaposan símára kevertem.

 Majd egy forro kerámiás sötőben egyenként kisütöttem.
,
a Töltelék egy étcsoki kb 100 gr
baracklekvár
durvára tört vagy őrőlt dió kb 8-10 dkg

a sütéshez és a csokiba is kevés étolaj kb fél dl.
a csokit felolvasztom forró gőz felett egy két evőkanál étolajjal

a palacsinta egyik felét vékonyan megkenem csokival

a másikat barack ízzel
majd meghintem a durvára tört dióval

szalvétára hajtom

és jól megtömöm vele a bendőm.
Mindenkinek jó étvágyat most megyek az ágyba még hunyok egy két órát meló előtt.

Nincsenek megjegyzések: